torsdag 26. juni 2008

"Mors kolleksjon"

HPIM0328

Jeg blir så glad når jeg oppdager at min smak ikke er unik, men at faktisk flere mennesker deler min entusiasme for fantastiske vintage stoffer med nydelige skarpe, glade farger!

Jeg fikk en mail fra en dame som også er mamma, som falt for dette nydelige stoffet jeg har funnet på Fretex.

Hun ønsket seg flere ting i stoffet.
Det skulle være en veske til seg selv, en forklekjole til sin datter på snart 5 og en bukse til sin lille sønn på snart 2.
Buksen skulle også fungere som en piratbukse til storesøster.

Ett kjempegøy oppdrag som jeg gledet meg til å starte på.
Så lenge hovedstoffet skulle være det samme på alt, var det også naturlig at alt matchet skikkelig.
Jeg valgte derfor brun som match farge.
Vesken har fått brunt for, forklekjolen har fått brunt skråbånd og buksen har fått brun ribb.

Nå håper jeg "Mors kolleksjon" faller i smak. :-)


"Mors veske"

Vesken er foret med brun cord. Den har røde cord lommer, hvorav den ene kan lukkes med en brun knapp.
På utsiden er vesken pyntet med tre røde og orange knapper og rød kroklisse.
Vesken kan lukkes med en stor orange knapp.
HPIM0312HPIM0315
HPIM0317


"Mors bukse"

Buksen har fått brun ribb.
Størrelse 86-98.
HPIM0320 HPIM0321


"Mors forklekjole"

Forklekjolen er sydd i str 3-5 år. Den kan fint brukes som tunika lenger.
Stoffet er ganske tykt, slik at det ble finest å kante stoffet med skråbånd, i motsetning til å fore kjolen med brun bomull. Det ville nok blitt litt for tykt.
Kjolen er testet ut på min sønn som bruker 4-5 år i klær. Den satt kjempefint på ham.

Kjolen har fått søte hjerteknapper i tre.
HPIM0322HPIM0325
HPIM0326


.

4 kommentarer:

Anonym sa...

stilig bukse,kjole og veske.dette kan du.

Marita sa...

Flotte greier... Det der stoffet må du sy noe til deg selv av før du blir fri. Det var knallfint! Jeg skulle også plukket med meg rubbel og bit for å si det sånn ;)

Jes sa...

ÅÅÅ vilka härliga!! underbart tyg :)

Anonym sa...

jeg bare ELSKER dette sette sammen, kjempe stilig og retro på ett kult nivå:)