torsdag 10. april 2008

Tunika "Laika"

HPIM0323

HPIM0324

Fra jeg var liten, så har jeg tegnet kjoler og topper osv i en bestemt form som jeg tydeligvis ikke klarer å legge av meg.
Dermed bestemte jeg meg for å prøve å lage en tunika med denne fasongen.
Det er alltid spennende å se om ferdig produkt blir like fint som det var i hodet, og ikke minst om det fungerer i praksis på barnet, eller om det egner seg best som pynt bak glass og ramme .. hehe...

Tirsdag tegnet jeg mønsteret, onsdag sydde jeg tunikaen og i dag prøvde jeg den på minstemor.

Joda.... her er det forbedringspotensialer nok...
Lengden på armene ble helt perfekt, lengden på tunikaen ble også bra. Svingen på armene ble super...

Men - Den er altfor vid i halsen, jeg må runde av utsvingen nede på sidene, den ble noe kunstig.

Jeg har dog fått minst 2 nye ideer i hodet uifra denne modellen, så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe sier de ;-)

"Laika" kan uansett brukes med topp under... så den blir brukt ja.. men neste versjon blir noe annerledes :-)

Størrelse: 80/86

HPIM0319

2 kommentarer:

Janicke sa...

En utrolig søt tunika!

Shamu sa...

Tusen takk! :-)