søndag 26. desember 2010

Redesignkjole “Min(n)i Vinterland”

DSC_7078

En liten redesignkjole til Alea mi midt i julen. Det må til.

Utgangspunkt:
- t-skjorte str 34 (storesøster sin)
- svart genser str S (arvet fra Linda i Farsund)
- Rosa velourjakke str 92 (Alea sin avlagte)
- stripete jersey fra S&S
- Svart fleece, rester fra en kjole, skulle egentlig kastes.
- Turkis knapp, arvet

Resultat:
- Kjole med hette, str 110
- En stk veldig fornøyd jente

DSC_7083

Den svarte fleecen og den stripete jerseyen ble hette.
Sammen med velour så syns jeg det ble en herlig materialkræsj som understreket hele redesignfokuset.
DET liker jeg.
Det skal ikke se kjøpt ut, nemlig. Smilefjes

Knappen satte en liten spiss på hetten, samtidig som den plukket opp turkis farge fra t-skjorten.

DSC_7105

Lang alvehette, akkurat som hu mor liker det.
(Og nå har jeg endelig funnet igjen alvehettemønsteret til voksenkjolene også, så nå kommer de tilbake. Juhuu!)

DSC_7112

Litt syk lita jente som gleder seg til jul. Da er det ekstra stas med en ny kjole!
Fiiineste kjolejenta, prinsesse til fingerspissene.

DSC_7090

7 kommentarer:

byJanne sa...

hærlig redesignkjole. skjønner godt hun ble fornøyd :-)

GRASRODA sa...

Hei og god jul!
Så fin kjolen var! Du er en kløpper til redesign!

Så gøy dere tar en sjans, og flytter sørover!! Håper drømmen din om egen butikk går i oppfyllelse!!!Vi bor i lyngdal, så da er det ikke lange veien til butikken i Flekkefjord! Lykke til!

Cathrine :)

annesand sa...

Tøffeste kjolen til søte prinsessa! Imponerende redesignkreativitet. Så flott at du bruker gammelt tøy - blir ekte redesign av det.

Barbro sa...

Denne var kjempe søt! Du har på en fin måte klart å trekke frem fargene fra t-skjorten i stoffene du har kombinert sammen. Tøft!

Villblomsten sa...

Kjempeflott redesign kjole :-)
jeg elsker redesign :-)

og så gøy og tøft , at dere "hopper i det" og flytter "på landet" :-)
jeg synes det er kjempetøft av dere ! :-)
( også er jeg pittelitt misunnelig :-)

Godt Nyttår :-)

Solveig sa...

Hei!
Så flott kjole til søt jente! Har tittet litt rundt på bloggen din - du er fantastisk kreativ! Liker måten du kombinerer fargene på.

Shamu sa...

Tusen takk for mange superkoselige tilbakemeldinger. Dere er GODE!! *klem*