lørdag 1. mai 2010

Kjole “Frozen Moments”

DSC_1588

Pippi er en hit, hun er nemlig like tøff som Alea selv. Alea er nemlig ei ekte superjente i følge henne selv. Hun kan nemlig plutselig være Prinsesser i alle varianter, hun kan være Barbie, hun kan være Pippi, hun kan være storebror, hun kan være en bjørn.. ja, i det hele så syns jeg at jeg er sabla flink som klarer å produsere slike vidunderbarn, eller kameleoner.. kall henne hva du vil.

Da hun så Pippistoffet var det ingen tvil om at mamma måtte sy en slik kjole. Som sagt så gjort. Jeg er da lydig!

DSC_1602 DSC_1611

Kjolen er foret i toppen med lillemartine og er ellers sydd av Pippistoff fra Åhlens og rødt putetrekk fra gudene vet hvor.

Jeg har lært mye underveis, blant annet å måle lengden i forhold til barnet/multitalentet mitt. Pga min veldig lange 3 åring ble kjolen kortere enn jeg hadde forestillt meg, men med en liten strømpis eller tights under så har vi jo en flott tunika-kjole. Det er ikke feil det heller, syns jeg.

Jeg har også lært enda mer på glidelåsfronten. Her har jeg helt på egenhånd klart å sy inn glidelåsen mellom foret og selve kjolen - i hjørnet!! Den er ikke verst, om jeg får si det selv. Nå håper jeg at det er riktig metode. Pent ble det nå ihvertfall.

Kjolen har også fått lommer, samt knappepynt både på lommer, i front og bak ved glidelåsen.

Størrelse 4 år, men jeg vil tro den duger fint fra 3 år pga lengden.

Nå skal jeg bare gruble litt om jeg skal selge den, eller om vi skal beholde den selv. :-)

DSC_1605 DSC_1607

14 kommentarer:

Litefrø sa...

Nydelig kjole Shamu! Flike glidelåssyerseke er du! :)

duBedåre sa...

Med fare for å gjennta meg selv: UTROLIG søt kjole, herlige stoffer og kombinasjoner. Og modellen er supersøt!

Ha en fin kveld!

JanAma sa...

For en fantastisk nydelig kjole! Er virkelig imponert over alt du har laget, håper jeg kan noen gang bli halvparten så flink!
Må bare skaffe meg symaskin først *thihii*

Maria sa...

For en kjole Shamuen! Den kan være både kul og søt på samme tid, akkurat som jenta som bærer den. ;)

Shamu sa...

Tuusen takk for hyggelige kommentarer!! :-))

Jeg liker kjolen veldig godt selv. Morsomt å sy i stumme stoffer igjen, det er lenge siden. Dessuten er jo Pippi alltid en vinner. hehe..

Moan sa...

Utrolig søt kjole!

mamma i nord sa...

Denne kjoletypen var kjempefin, så jeg må vel skaffe meg bladet.

Ble utrolig kul med pippistoffet, og den satt som ett skudd på nydlingen !!

LilleLeo sa...

Den ble kjempegøy! :D

Marit sa...

Så fin kjole! Og imponerende superbarn du har :)

Unknown sa...

Den var kjempefin!

Anonym sa...

Skikkelig tøff kjole og du imponere med glidlåsen :) Det har ikkje eg turt meg på enda...

SiriR sa...

Superkul Pippikjole:)

Tøvsjur sa...

Helt nydelig kjole! E så glad i det pippistoffet. Synes det gjør sæi med å bryte det opp med litt rødt,:) kjempefint.
For en skjønn modell du har:)
Ha en fin dag

Anne Karin sa...

Så hærlig denne var!!!
Du er jo så flink! Jeg holder på å skal lære meg å sy, men vet ikke hvor jeg skal begynne! Så utrolig fint med sånne blogger til inspirasjon!