torsdag 17. desember 2009

Redesign shamukjole “Stjerneskudd og sommersnø”

HPIM3891 - Kopi

Da har vi sydd litt igjen, og jammen har ikke hu mor hatt det kjempegøy også!
Jeg har lekt og klippet og kos meg med morsomme gladfarger som bare en bare MÅ elske! Yey!

Utgangspunktet var en kjedelig hvit genser med raglandermer. Ett perfekt utgangspunkt siden jeg elsker ragland.
Genseren fikk lekt seg litt med saksa både her og både der, slik at man fikk en større utringning og en smalere fasong over *host* brystet.
Jeg har kombinert med ett fantastisk vintage “crimplin” stof fra Fretex. De hadde mottatt noen ruller med ubrukt stoff fra en gammel stoffbutikk. O lykke, hvorfor kjøpte jeg ikke mer! *dåne*

Jeg valgte rødt pga julen, turkis da den knytter vinterkulde og sommerhimmel sammen, samt hvit da den representerer en ny start, renhet og godhet og ikke minst ett lerret man kan farge sin egen virkelighet på.
Kjolen egner seg både til 17.mai bruk (for den som ikke går i bunad men ønsker å være unik), kafeturer om man har planer om varm sjokolade og ostekake, sofakroken, søndagsturen og ja… den kan finne på å bli en favorittkjole da man blir så himla glad av å ha den på seg!

HPIM3892 - Kopi

Bildet over og under viser de turkise detaljene som binder kjolen sammen, det er litt dem som gjør den glad!

HPIM3901


Kjolen ble en størrelse 38 og sitter som ett skudd.
Så da er frågan, skal man beholde eller selge… jeg er blitt fryktelig glad i den allerede, så jeg holder en knapp (muligens en turkis) på å beholde den.
Hva tycks?

6 kommentarer:

Unknown sa...

jeg elsker de kjolene dine. Jeg ville behold den fordi fargene og stoffet er spesielle og kler deg godt. :-)

SiriR sa...

Denne kjolen likte jeg!
Skikkelig fine farger sammen. Definitivt en keeper:)

Anonym sa...

Fantastisk kul kjole :) Stilige farger og stoffer. Synes du lager utrolig mange flotte ting.

LilleLeo sa...

Denne ble bare dødskul! Vintage-stoffet er helt fantastisk!

Villblomsten sa...

Kjempeflott :-)
En skikkelig gladkjole :-)

Hadde jeg sydd den - ville jeg beholdt den :-)

Hadde jeg vært en str 38 - ville jeg kjøpt den !! :-)

God Jul :-)

Villblomsten sa...

PS - har linket til deg i siste innlegget mitt - håper det var ok ? :-)