tirsdag 17. mars 2009

Stum kjole prosjekt

HPIM2266

Jeg holder på med ett prosjekt for å få til å sy kjole i stumme stoffer.
Har jo så masse morsomme sengetøy jeg kunne tenke meg å lage sommerkjoler i.
For å få det til, så må jeg ha glidelås i siden.. uten mønster så må man igang med prøve og feile metoden.

Jeg klippet opp ett sengetøy fra 70 tallet jeg hadde to av, ergo, ikke så redd for det.
Har brukt mitt opprinnelige kjolemønster som jeg har tegnet selv, men la til to cm på midten samt la til ekstra sømmonn flere steder (siden mønsteret jeg har tegnet er basert på stretch stoffer).

Jeg tråklet den sammen, satte i glidelås i sida, og ja, det var jo faktisk så enkelt som at jeg bare satte den i. Jeg hadde grudd meg veldig til den biten, men er nå kurert til mitt opprinnelige prosjekt starter i kveld.. hehe..

Kjolen ble litt stor, så jeg skal ikke legge til full så mye på den endelige kjolen jeg skal sy.
Men ellers ble den kjempegod i fasongen.

Jeg vurderer faktisk å "gjøre denne ferdig", putte på litt bånd, legge den opp og forsterke sømmene litt inni, slik at den kan brukes til sommeren... for den ble jo litt søt syns jeg... eller er jeg blendet av egen stolthet ved at jeg får det litt sånn til... *knis*

Til hagebruk vil den sikkert funke.

Jeg kommer tilbake med actionbilder når den blir ferdigstillt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heyheyhey, jeg trodde jeg var hoff-fotograf????