torsdag 13. mars 2014

Skal du bare ha ett Ottobre blad, kjøp dette!

Jeg er en glad tilhenger av biblioteket, og det mitt bibliotek ikke har, det skaffer de.
Jeg ba dem bestille noen Ottobre blader jeg kunne låne, for jeg liker ikke å kjøpe alle uten å vite om de inneholder noe jeg vil sy. Mange unødvendige blader tar plass, ikke minst tid å kikke igjennom om man leter etter noe.

Jeg fikk to stk Ottobre fra ett annet bibliotek, med lang lånetid og bare luksus.
Det ene bladet hadde ett mønster jeg muligens ønsker å teste, men det andre.... Himmel og hav, det var eksplosivt!
Jeg fant fort ut at dette var verdt å eie, så jeg bestilte ett eksemplar hos Sydilla.no
Fordelen med Ottobre er at msn gjerne kan bestille gamle nummer, og Sydilla selger dem. Jippi!

Jeg vil gjerne vise dere alt jeg skal sy fra ett enkelt blad. Måtte tiden bli fyllt med energi og mulighet til å sy, og måtte noen snille sjeler forbarme seg og komme og hjelpe meg å tegne mønster.... ;-)

Bladet er nummer 6/2013





Denne jakken skal jeg testsy i fleece til Alea, og blir den så bra som jeg håper skal jeg kjøpe tykk ull og lage deilig jakke til henne.
Har bestilt fleece i dyreprint, tror det blir gøy som teststoff.




Denne jakken er for liten til Nathaniel, men jeg vil prøve å sy den allikevel, siden den er så fin. Blir den fin kan jeg sy den til nevøen min. Gleder meg til å prøve!




Denne jakken er jo fantastisk! Tenkte å sjekke om stoff & stil har egnet pelsstoff og sy den til en av mine små nieser. Alle små prinsesser burde jo ha en sånn!




Denne skal jeg sy i vintage sengetøy! Jippi!




Denne vil jeg teste for å lære meg prinsessesømmer, noe jeg aldri har testet.




Her vil jeg teste coveret min og bruke stoffrester til å sy små babyluer. Så yndige også så gøy å leke med farger!




Denne kjolen skal også bli offer for test av coverproen min. Kjempegøy modell og absolutt noe jeg skal forsøke å sy. Gleder meg til min av stoffer og farger.




Denne kjolen roper på Alea! Herlighet så moro! Gleder meg!




"Alle" har testet å sy truser bortsett fra meg. Nå er det min tur. Alea skal få truse og singlet til sommeren! Blir spennende å se om det et god passform.




Raglangenser til gutt størrelse 152 har vært umulig å oppdrive. Men jammen hadde bladet mitt en utgave som ser perfekt ut. Jeg har to planer med denne genseren, en Minecraft genser til Nathaniel og en Angry Birds pysj av genseren og buksen. Jeg fjerner gylfen på buksen, så blir den perfekt!



1 kommentar:

Unknown sa...

Transocean (RIG) saw share rise by $2.58 (5.60%) and closed at $48.64/share on volume of 7.2 million shares rolex submariner replica after a solid beat by the company on the earnings front even after excluding the one-time issues. The company's cost cutting has been successful, but most importantly is the louis vuitton outlet fact that rig utilization is trending higher and demand is increasing the further we get away from the oil spill in the Gulf of Mexico hermes outlet. We would envision that deepwater rigs will increase in US waters now and competition will heat up with the new players in deepwater (West Africa and Brazil) driving up rates. The stock is trending higher, but needs to break some resistance around the $50/share level for us to replica rolex feel that the move upwards is indeed still intact as we have been stuck in a trading range between $45-48/share for the last quarter.