tirsdag 25. mars 2014

Min første tights til meg selv






Photo 25.03.14 11 03 08 (HDR)

På diverse syforum har det blitt veldig populært å sy tights til seg selv, av diverse morsomme og sprelske stoffer og mønster. Knallgøy!
Jeg har lenge tenkt på at jeg vil sy tights til meg selv, da jeg elsker å gå i tights. Men jeg har ikke hatt ett egnet mønster, før nå.

Jeg fikk ett tips på Voksne Sygale på Facebook om å tegne av en tights jeg allerede har. Herlighet, selvsagt kunne jeg det!
Jeg fant frem en tights jeg er glad i, som sitter godt, la den på mønsterpapiret og tegnet av.

Photo 25.03.14 11 06 15

5-10 minutter senere hadde jeg ett perfekt mønster, og det kostet meg ingenting.

Stoffet fant jeg i stoffhylla mi, aldeles uten planer, så det passet perfekt.

Photo 25.03.14 11 53 16 (HDR)

Jeg brukte en bred strikk, ca 2 cm bredde, i livet og klippet den 3/4 av midjemålet mitt + 1 cm sømmonn, det passet perfekt.
Buksebeina la jeg opp 2 cm på overlocken.

Totalt brukte jeg kanskje 30 minutter å sy sammen buksa. Ufattelig morsomt og inspirerende prosjekt. Det skal virkelig gjøres flere ganger.
Nå skal jeg tråle Jerseystoffene mine etter egnede tights-stoffer!

Ble den ikke kul?
Denne blir nok brukt masse nå til våren og sommeren.

Photo 25.03.14 12 31 35

1 kommentar:

Unknown sa...

I am long GPOR. I wrote this article myself, and it fendi outlet expresses my own opinions. I am not receiving compensation for it (other than from prada handbags Seeking Alpha). I have no business relationship with any company whose stock is rolex replica mentioned in this article. (More.)