onsdag 28. mars 2012

Shamukjole “Korallromantikk”

K1

Jeg var så heldig å arve en hel masse stoff og klær fra Tøri i Flekkefjord,
deriblandt lå det noen meter med peachfarget stretch-blonde i meget god kvalitet!
Jeg hadde kjempelyst til å lage en romantisk sommerkjole til min aller første sommer i  Flekkefjord. Vakre byen min!

Dette stoffet var perfekt!

K5

Jeg tok utgangspunkt i mønsteret “Norderny” fra Kreativ i str Small.
Mønsteret er ganske godt i størrelsen, så jeg endte opp med en kjole som var temmelig mye for stor til meg. Stoffet har god stretch, for å si det sånn.

Ermene er fra mønsteret “Carmen”, litt tilpasset for å passe. Disse ermene har en supersøt viftefasong som passer perfekt til denne kjolen.

K3

Jeg måtte endre en del på innsnittene for å få den til å passe, men da ble den for vid i halsen.
Det løste jeg med å sette på en offwhite strikkblomde samt lage to innsnitt forran og pynte med to knapper.
Jeg syns det gav en kjempesøt effekt!

K2

Nederst på kjolen har jeg sydd på en søt blondekant, ermene er bare lagt opp normalt.

Stoffet er ganske gjennomsiktig, så det krever en underkjole. Men hvor riktig blir ikke det da med en underkjole med masse blonder nederst?!
O FRYD, jeg blir jo bedårende! hihi..

Det supersøte skjerfet har jeg kjøpt hos Mona`s Salong, min fantastiske frisør her i byen. Hun selger også garn og nydelige pyntegjenstander.

Kjolen er nå en ganske så riktig størrelse 40, og sitter som ett skudd.
Fremhever midje og byste og skjuler humpete lår. Perfekt!

K4

12 kommentarer:

Unknown sa...

Forelsket!

Anonym sa...

Helt skjønn! :-)

BirjitB sa...

Nydelig!:)

rockefår sa...

Søt og romantisk kjole til ei søt dame dette!

Får håpe på mye pent vær i sommer!

mamma i nord sa...

Å gad, den var lekker.

Har ett håp om att du viser den på også.
Blir super lekkert med blonde underkjole til.

Klem Tanja

I en Sving sa...

Så nydelig kjole. Den blir nok deilig å ha når varmen og sommeren kommer. Det er liksom noe helt eget med romantiske kjoler :)

Tinas sa...

Vakker kjole:)

Lilledesign sa...

Nydelig kjole :) Altid like koselig og inspirerende å se innom deg:) Ha en flott kveld :)

Lisbet sa...

Kjempe flott og veldig romantisk.

Hobbymegher sa...

Heilt heilt heiiilt nydelig!!

Tråkleguri sa...

Åhhhh....

Himmel og hav. Den var vakker...

Annwes sa...

Så herleg ein kjole! Heilt einig i at detaljane i halsen var stilige. Og flott bilete-redigering også! Du må jo stå på blogglista mi! *springe inn i eigen blogg og fikse det*