tirsdag 12. juli 2011

Strikkepinneetui “Smått og godt or not?”

Min mor har etterspurt STRIKKEPINNEETUI lenge, og jeg har utsatt og utsatt… Fysj hvilken dårlig datter!
Nå har jeg også fått spørsmål fra flere, samt at jeg skal muligens på salgsmesse hos Husflidlaget i Flekkefjord, og der er det MANGE strikkedamer.. ergo, det er jo lurt å komme igang med disse etuiene.
Jeg er lur!

DSC_9651

Problemet mitt er at jeg ikke er noen strikkedame selv, så fallgruvene er tilstede i stor grad.
Jeg er også en tut-og-kjør-jente, så det er ikke alltid resultatet blir helt etter planen… som nå.

Jeg målte og ballerte og var så flink så flink.. dette skulle bli det perfekte strikkepinneetuiet, det ble det ikke.

DSC_9647

Det passer perfekt til korte strømpepinner da, eller heklenåler, eller fargeblyanter for den sags skyld… men de lange strikkepinnene går rett og slett ikke inni. Etuiet mitt ble for kort!

Det ble fine farger da, og knytebåndet er glatt og fint…

Jeg gir meg ikke så lett, jeg lager ett nytt og prøver igjen.

Tror du jeg klarer å sy ett som passer normale pinner også?

DSC_9649

Ellers trenger jeg også litt hjelp fra deg. Pretty Please?
Hva bør ett strikkepinneetui inneholde?
Hva savner du i ditt strikkepinneetui?

Mitt første forsøk inneholder ett stort antall rom for strikkepinner, samt to litt større rom for saks, målebånd og hvem-vet-hva en strikkedame trenger å ha med seg på tur. Holder det med to sånne rom?

Jaja, jeg prøvde… mon tro om mamma har bruk for dette knøtteetuiet, eller om det blir liggende til pynt?
Er det i det hele tatt noen som kan bruke ett sånt etui?

Her er målene:
Høyde: 21 cm
Bredde: 63 cm

DSC_9652

5 kommentarer:

Lise sa...

Lurt med en plass til ei nål også, for festing av tråder. :)

malla sa...

Det er perfekt for korte strikkepinner på 13 cm!

Det er kjekt med litt brede lommer også til rundpinnene.

Malla

Administrator sa...

det ble fint altså! jeg har etui sydd av camilla. ett til strømpepinner og ett til rundpinner. men har funnet ut at det igrunnen ikke er den beste løsningen for jeg.. jeg må ha noe til å dra med meg, så jeg aner ikke hva jeg bør ha? jeg vil jo ha med meg mest mulig i veska haha! kanskje jeg skulle hatt egen strikkeveske ;p

Berna Marie sa...

Det ble veldig romantisk og fint da! Av et strikkepinneetui ønsker jeg plass til pinner i alle str, så jeg kan ha alt samlet på en plass. Og det trengs litt god plass til tykke strømpepinner (feks fem stykk i str 9mm) , og strømpepinner, og ekstra lange strikkepinner..:) og ellers bare plass til saks, målebånd og nål til å feste tråder. Tja, tror det var det jeg ønsker av et pinneetui:)

Hundeslede sa...

I mitt strikkepinneetui er det sydd fast en liten bit av broderistoff av noe resteslag slik at jeg lett kan sette fast synåler, og sikkerhetsnåler.