mandag 24. mai 2010

Genserjakke “Forloren magisk kjole”

DSC_2190
Min lille 5-åring hadde veldig lyst på en magisk kjole, sånn som Alea fikk.
Selv om jeg er glad i å bryte grenser, så syns jeg nok kanskje ikke akkurat at gutter skal gå i kjoler, dermed måte vi lage en magisk genser til Nathaniel. Forloren betyr falsk, derav navnet. Litt danske tradisjoner skal man ha med på en mandag.

Genseren er laget i fleece fra S&S, Interlock og jersey fra Cetho, samt knapper fra knappesamlingen, mulig de også er fra S&S.

Første versjon av genseren ble mildt sagt mislykket og på god vei til Fretex.
Min gutt er lang i overkroppen, slik at genseren ble type ballerina.
Dessuten hadde jeg dratt litt for mye i kantebåndet rundt hetta, slik at det sto som en blomst rundt hodet.. veldig maskulint og fryktelig lekker… eller ei… hmmff..
Man ser første versjon såvidt på bildet under…

DSC_1956

Førstehjelp måtte til, kaftig førstehjelp.
Første ledd ble å sprette opp kanten nede og sy på en gul ribb slik at genseren fikk en god lengde og skjulte magen til arveprinsen.

DSC_2183

Andre ledd  ble å redde hetta.
Jeg vet ikke om det ble veldig bra, men jeg syns det ble såpass bra at jeg faktisk kan bruke genseren.

DSC_2186

Jeg brettet ned hetta og sydde den fast. På den måten jevnet kanten seg ut og det ble faktisk ganske så dekorativt.
Jeg tror faktisk jeg kan finne på å gjøre dette med hetta en annen gang også – Juhuu! Det kan lønne seg å gjøre feil noen ganger har jeg innsett, det er ofte da man ser de små mulighetene man kan gjøre, som i tillegg gjør plagget lit mer unikt.

DSC_2188 

Genseren har fått en stor sky av skystoffet, samt gule knapper i lukningen.

Alt i alt syns jeg gensern ble leken og kul, og jeg lover å ta nye actionbilder slik at dere får se den etter oppstandelsen fra de døde.

Størrelse: 122.

DSC_2191

3 kommentarer:

Litefrø sa...

Det må være den stiligste feilen jeg har sett! Det ble jo kjempe kult!!

rockefår sa...

Den blei kjempekul!

Av og til kan feila få en til å se uvanlige, men slett ikke dumme løsninger. Dette blei veldig bra!
Du er jo veldig flink!
De gule kantene blei stilige - jeg er også glad i gult - gult ER kult!

duBedåre sa...

Det er tydeligvis lenge siden jeg har vært på snusetur i bloggbverden, det var så mye nytt og flott her! Denne var überkul og søt på samme tid. Halsåpning/lukningen var morsom, fargene knall. Hvor mye skulle en sånn en koste, tro??? Sikle sikle... (o: