onsdag 11. mars 2009

ShamuKjole "Shine through my soul"

Så har vi kommet i en skummel steam ja... jeg er hekta på voksenkjoler!
Jeg drømmer om dem og funderer og fantaserer og designer i hodet dag og desverre natt. Gal?
Det er jo sååå gøy!!! Gøyeste i hele verden.. ja, litt så..
HPIM2219

Jeg ville ha meg en brun kjole, litt lenger enn forrige gang.
Den skulle ha kontrastfarge på brystet, alvehette, alve-ermer og kontrastfarge på enden av skjørtet for å plukke opp fargen på brystet.
Jeg har ett helt nyyydelig vintage skråbånd fra 70-tallet, ubrukt, som jeg har fått fra supersnille Heidi i Ålesund. Dette har jeg spart og spart og spart... HELDIGVIS! For nå kom det heldigvis til sin rett på MIN kjole! Juhuu!
Takk Heidi!

For å plukke opp orangefargen i båndet, fant jeg en orange knapp jeg har kjøpt i Lillestrøm da jeg var på besøk hos Jubel.
På skjørtet har jeg applikert en orange blomst, og knappen i midten er en gave fra samme Jubel, og den har hun trukket selv. Jeg elsker den og har også spart denne til en spesiell anledning! Jeg er så utrolig glad for at jeg er en skattesparer! ;-)
HPIM2210

Båndet på ermene har opphav hos min superkreative og supergode mann!
Ermene ble nemlig for trange og jeg hadde ikke mer stoff.. KRISE!
Da slenger han ut den geniale ideen, som om det var helt opplagt.. lizzåm.. at "klippe opp ermene og sy inn det skråbåndet du har bruk fremme på kjolen da vel.."
Som sagt så gjort, og jeg digger resultatet.
Vi er ett superteam! Takk Benny min!

På dette bildet ser dere formen på ermene.. ble det ikke kult?
HPIM2211

Detaljbilde av fremstykket med pynt av gammelt skråbånd både under brystet og langs kanten.
HPIM2222

Alvehette og alveermer... de to tingene jeg drømte om på en kjole.. er det ikke herlig!
HPIM2221

Detaljbilde av blomsten på skjørtet.
Den gjør faktisk hele kjolen syns jeg. Jeg elsker sterke farger, og da var det ekstra moro å få bruke det på ett plagg til meg selv - hvor det føltes helt riktig.
Kraftig orange canvas ytterst, hvit fleece i midten og på toppen en skatt av en knapp.
Jubel jeg ønsker meg flere sånne!!!!
HPIM2237


Nå er mønsteret perfeksjonert og renklippet, så dere skal ikke se bort i fra at det kan komme Shamu kjoler til salgs i butikken etterhvert....
Foreløpig kun i str M (38-40), men etterhvert vil jeg prøve å lage flere størrelser.
Følg med! :-)

25 kommentarer:

Anonym sa...

Den er kjempeflott! Armene er skikkelig kule, enig med deg!!

Anonym sa...

Tone M er en varm beundrer av dine fantastiske plagg og ber vennlig om en kjole eller to i str 42 også.
Hvis ikke ser jeg ikke annen råd enn å slanke meg inn i en mindre str, hvilket jeg er villig til for ditt flotte design. Respekt !

Frk. Chilli sa...

Den var bare helt utrolig lekker. Du er dyktig!!! Er stadig innom og titter hos deg etter jeg falt for en veske ( som jeg var just litt for sen til å få budet på;-)).

Anonym sa...

Den är fantasiskt Snygg!!

Floppetiflopp sa...

Så nydelig den ble :) Elsket denne! Er det noe du ikke kan? hihi

Mappedi sa...

Helt rå!!!!

Monica sa...

Nydelig kjole!

Botilda sa...

Supersnygg!

Anonym sa...

Bare helt nydelig!! Dette har du virkelig talent for! Og herlig fargesammensetning!

Hello sa...

Oh, så fin! Den klär dig verkligen!

kaoz sa...

Råfin:D

Lillian Risholm sa...

Denne kjolen hadde masse lekre detaljer. jeg digger den! du må begynne å selge sånne!!!Klem

LilleLeo sa...

Denne var helt helt fantastisk my love! Fytti rakkern! Nå inspirerte du meg stort til å fortsette å utvikle mine voksenkjoler!

Nooria sa...

Kjempefin er den! Masse flotte detaljer og nydelig utført arbeid!

Det beste er at nå slipper du å gå på butikker og se etter klær til deg selv de neste 3 mndene og kan sy i stedet :D.

hverdags-mamma sa...

Herlig kjole Shamu! Var dette nr 2???

Lykke sa...

Nyyydelig, virkelig!!

Det finnes mange som lager fleece kjoler, men du har virkelig klart å sette ditt eget preg på den, slik at man kan se at det er nettopp du som har laget den :D

turvid sa...

Nydelige kjoler - rett og slett! Så flink du er :)

Anonym sa...

Rålekker!

roterommet sa...

Nyyyyydelig kjole.

Villblomsten sa...

Den var kjempeflott !!

mirmir sa...

Bøyer med i støvet og sier er som alle de andre; "kjempeflott!!!"
Lurer på hvor du tar det fra?

Anonym sa...

Jeg føler jeg er gørrande kjedelig for jeg skriver det samme til deg hver eneste gang jeg kommenterer deg.

Du er FANTASTISK flink Shamu!! En utrolig kreativ og produktiv dame! Kjolen din ble kjempefin. Alle detaljer er så gjennomtenkt og flotte at det er til å bøye seg i støvet!

Anonym sa...

Kjempeherlig, både denne kjolen og den forrige. Jeg har fått i oppgave av min søster å sy en fleecekjole til henne, men enn så lenge vegrer jeg meg litt.

Du derimot, har skikkelig taket på dette (også).

Annemor sa...

Helt utrolig nydelig, og den sitter jo som et skudd! Gleder meg til fortsettelsen!

Anonym sa...

kjæmpe kul!! likte så godt fargene!!