søndag 24. juni 2007

Fakta om Shamutai

Shamutaiene er håndlaget av meg. Det vil aldri komme to helt like shamutaier. Hver enkelt er unik, spesiell og gjennomtenkt med fine detaljer.

Jeg lager dem i en størrelse som er beregnet fra baby ca 3 måneder og opp til ca 3 år, eller hvor lenge du orker å bære barnet. Man kan også bruke den til yngre barn, men da anbefaler jeg at barnet sitter i froskestilling i selen.

Shamutaien er meget behagelig å bære. Den kan brukes på mage, hofte og rygg.


Jeg kommer til å gå mer og mer bort fra spesialbestillinger.
Nye shamutaier legges ut til salgs her, så er det førstemann til mølla prinsippet ;-)
De som er til salgs vil være merket.

(Har du spesielle ønsker, er det selvfølgelig lov å prøve seg ;) Send meg da en mail. )


Fakta

Skulderstropper: ca 180 cm lang og ca 11 cm bred.
Midjestropper: ca 80 cm på hver side av panelet. Midjestroppen kommer i ett stykke og festes på tvers av panelet, slik at det blir god støtte over hele midjen. Midjestroppen er ca 11 cm bred.
Panel: ca 43 x 60 cm. Panelet består av 3 lag stødig stoff.
Polstring: Øverste del av panel, ca 60 cm på skulderstropper og ca 60 cm på midjestroppen.
Sovehette: Integrert, kan brettes ned. Den har sømmer tvers over, som gjør nedbrett enklere.
Bånd: Alle shamutaier blir levert med bånd til å knyte den sammen med.

Annet: Det blir brukt detaljer som lomme, applikasjoner, pyntesømmer, pyntebånd, broderi osv. Men forskjellige detaljer på de forskjellige shamutaiene.

Har du behov for lengre stropper eller andre spesialtilspasninger, så er det bare å ta kontakt, så kan vi se hva vi kan ordne.

Ingen kommentarer: