tirsdag 20. desember 2011

Når man syr noe man burde sydd før… for første gang… twice!

“Frostmoro”
Med en kald is på en kjole som skal brukes på vinteren, ja da måtte jeg sy ett varmt og godt pannebånd som bonus og plaster på frostsåret.
DSC_0855

Jeg har igrunnen ikke sydd denne type fleecekjoler før. Det er faktisk litt rart, for jeg har inntrykk av at de fleste som begynner å sy, syr disse først.
Nå fikk jeg derimot bestilling på to sånne kjoler, så da måtte jeg sette meg ned og tegne mønster. Noe som jo ikke var noe hokus pokus. Ikke i det hele tatt. Egentlig, faktisk bare gøy.

Kjolene skulle til ei lita jente i London, hun er 4 år og elsker sin gamle fleecekjole som nå er altfor liten.
Hva som skulle på av motiv var opp til meg, men selve fargen på fleecen var bestemt.
Sånne bestillinger kan man like.

Så sydd, så gjort.
Kjolene ble enkle men søte og ikke minst såpass praktiske at jeg FAKTISK… har lyst til å sy flere slike.
Så har du lyst på en fleecekjole uten arm, med diverse pynt på, så send meg en mail: shamu@speilbildet.com

Ikke minst skal jeg sy en slik til min lille sjarmør av en datter. Hun får nemlig ikke bruke kjoler i barnehagen nå når de går med dress, det er vanskelig å kle på seg selv osv.. men en slik kjole kan man vel kamuflere som en tunika, ikke sant?
Jeg har ett pikebarn som helst ikke går i annet enn kjoler… regler er dumme!

Begge kjolene er i størrelse 4 år med mulighet for å vokse leeeenge som tunika.

Dere som syr slike kjoler… overlocker dere kantene som skal brettes inn, selv om det er fleece?
Jeg har gjort det for å få en mer proff finish.. men det er jo i bunn og grunn bortkastet… hva gjør du?


”Smelly Belly”
Med en deilig sommerblomst på en vintermage, da lukter man ALLTID godt.
Diger vintage knapp i midten gjør at man aldri kjeder seg.
DSC_0864
DSC_0868DSC_0869

4 kommentarer:

Fru Belima sa...

Kjempefine kjoler...Har også planer om å sy kjoler til nutta mi..mønster er tegnet av og jeg har bare igjen å starte, men det tar tid ser det ut som. Fikk litt gnist av å se dine kjoler da, så takk for det!! God jul til deg og dine!!

Edith sa...

Det er virkelig godt lavet. De er rigtig flotte og meget søde - især den øverste med cupcake'en.

Barbro sa...

Å så herlige småkjoler!!! Skulle trodd du hadde sydd slike mange ganger før, lekre og velsydde som de er! :D

Barbro sa...

Å så herlige småkjoler!!! Skulle trodd du hadde sydd slike mange ganger før, lekre og velsydde som de er! :D