lørdag 17. september 2011

Leggvarmere “Almost princess”

163

Jeg har vel nevnt det før, men jeg har en ekte prinsesse i huset. Hun spurte her om dagen da vi gikk til barnehagen: “Mamma, er alle jenter ekte prinsesser, eller er det bare meg?”

Jepp, hun VET at hun er ekte, og det er jammen godt!
En av prinsessenykkene er allergi mot bukser.
Man går med skjørt og kjoler, hver dag, egentlig alltid.
Bukser er kjeeedelig, og om man absolutt må, så skal det være kjole utenpå.
Jeg velger mine kamper med omhu, så jeg sier stort sett ja. mm-mm…

Men, nå begynner det å bli kaldt om morgenen, og da er det kjempelurt med noe varmt om leggene.

Leggvarmere måtte lages.

165

Jenta er strålende fornøyd, og da varmer det mitt hjerte.

På vei til barnehagen, med nye leggvarmere, danset hun og utbrøt i ekte gledesrus: “Mamma, de virker! Også er de nesten helt ekte prinsessevarmere, de mangler bare krone på!”

Jadda… jeg har lovet å prøve å hekle krone på neste gang… jeg er ikke helt sikker på om jeg får det til…

Garn: Karneval

Størrelse: Prinsesse


164

Ingen kommentarer: