fredag 1. april 2011

Rynkefot som ikke virker… Hjeeelp?!

DSC_8176

Jeg har kjøpt en rynkefot til min Janome MC6600Pro, eller den skal ihvertfall være til denne maskinen også, i følge Kreativ på Kvadrat.
På pakken står det “Rynkefot – til broderimaskinmodell og modell med liggende spole”

For det første så vil ikke foten stå helt flatt, den står på skrå.
For det andre syr den noe ujevnt, og den RYNKER IKKE!!

Så, hva er feil? Har jeg fått feil fot, eller har jeg montert den feil??

Jeg trenger jo rynker i kveld…. hulk..

5 kommentarer:

Therese W sa...

Har sett litt på youtube..her snakker en dame om tråspenningen på 5 og lengde på stingene på 6...pluss at nålen skal stå så langt til venstre som mulig...sy sakte og forsiktig ...Vill man ha mere rynk så kan man øke trådspenningen og stinglengde...
Har ikke slik for selv ;)...håper du får det til .....

Mvh Therese

Shamu sa...

Nå har jeg klart å få på foten, det var ett hakk bak på dingsen som foten skal festes i. Måtte få foten inn i hakket før jeg kunne smette den på. Lett som en plett når man kan det, men det kunne jo ikke jeg! hehe..

Nå har jeg fått til rynk også, men på ett ultratynt stoff.... Veldig lekkert og pent, nå gjenstår det å se om den vil rynke tyllen min..

Satte nålen helt til venstre, på bredde 0, trådspenning på 6 og stinglengde 5 (som er det lengste på min maskin).

Takk for innspill! Kjekt når man får svar på det man undrer på.. hehe..

Therese W sa...

Å så bra du fekk montert den riktig ;)...har lyst på slik fot eg og...har bestillt meg en liknande til min overlock...håper den fungerer like godt som din....
Lykke til videre ;)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Var inne her i går men ser nå at du har fått til, bra:-) Jeg holder nettopp på med det samme. Selv har jeg Pfaff. Rynkefot er til god hjelp men kan være litt vanskelig å tilpasse rynk i forhold til at en del skal måle x cm og en annen x cm. Skulle vært oppgitt i % rynk og hatt mulighet til å stille inn dette på maskina :-) Skriv gjerne mer om dine erfaringer med rynkefot, jeg følger med. Lykke til videre :-)