onsdag 2. juni 2010

Singoalla “Jamrock”

DSC_2535

Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at jeg har drømt om å sy slike kjoler som dette i 2 år nå.
Våre gode naboer sydde “Singoallaer” hele tiden, og jeg var grønn av misunnelse.
Når har jeg O M S I D E R fått tak i ett mønster jeg kunne ta utgangspunkt i for å få den slik jeg ville. Jeg har endret litt både her og både der, men nå er jeg strålende fornøyd med den. Kjolen er akkurat så leken og praktisk i fasongen som jeg ønsket.
Jeg har planer om en versjon med lang arm også, men den er ikke tegnet enda.
Nå er det sommer og sol, og da må man ha søte, mye lette og fargeglade somemrkjoler.
I’m in!!!

DSC_2529 DSC_2530

Det blomstrete stoffet er vintage og absolutt helt fantastisk.
Jeg fikk det av min kjære Jubel en gang for en liten evighet siden. Perfekt til småjentekjoler!
Ermene er grønne med orange detaljer på innsiden.
Ett stort orange hjerte på magen for å gi den litt kjærleik midt i en onsdag. Flotters!

DSC_2537

Lillemor fikk prøve kjolen i dag for å teste størrelsen.
Samtidig testet hun om den fungerte til dansing på terassen, snurring rundt og rundt og litt mer rundt, samt hopping.
Den virket hele tiden.

Størrelse: 104

Kjolen kan kjøpes i butikken.

DSC_2542 DSC_2549 DSC_2560

4 kommentarer:

Pia sa...

Denne var fantastisk kul!

rockefår sa...

Kjempefin kjole! Og det så ut til at den "virka heile tida" på den skjønne modellen din! Herlig!

Jeg er jo også veldig glad i denne kjolemodellen og har vel laga noen små variasjoner etterhvert..... Kjempegreie kjoler til små og halvstore jenter!

Herlig retrostoff!

Linda sa...

Kan jeg spørre om hvor du fant oppskrift? Jeg har også hatt lyst til å sy slike kjoler..

Berna Marie sa...

Så kjempeskjønn kjole i flotte farger!:)