søndag 7. mars 2010

Kurv “Med katten på bordet”

Jeg skulle bare teste om foten ville bli med å sy litt, og trengte ett lite raskt prosjekt.
En kurv til å ha frukt, sjokolade eller nystekte vaniljeboller i, er jo ett koselig prosjekt. Det syns jeg på en søndag.

DSC_0864 
Er det noen som husker “Tuppen” og “Lillemor” bladene fra 80-tallet? Jeg eeeelsket dem, og har nå en datter som elsker dem like høyt. Genialt at jeg samlet på dem i alle disse årene. :-)

DSC_0847

En stripete løper og noe hvitt canvas restestoff ble til en herlig kurv.
Inni kurven er det applikert en liten nysgjerrig og sulten pusekatt som nok gjerne tar en bit av hva-det-måtte-være som havner i kurven.
Kanten kan brettes opp og ned alt etter hvor mye man har planer om å servere.
I påsken skal den være opp!!

DSC_0848

3 kommentarer:

Hanne sa...

Kjempefin stoffkurv. Og en morsom detalj med katten som venter på godsaker ;-) (Min erfaring er at det gjør katter BESTANDIG)
Ha ei super uke!
Pludrehanneklem

duBedåre sa...

"Når musene har gått i fella, ligger katten i fruktkurven"?? Gammelt ordtak fra Indre Ytrefjord...

Du er så flink med detaljene, de er alltid på rett sted og er prikken over i'en, de hever alt du lager mange mange hakk!

Du, jeg har et lite forslag; Siden vi tydeligvis liker hverandres kreasjoner godt, kanskje vi skal gjøre en byttehandel igjen? Vi kan jo snuse litt på hverandres blogger, se om vi finner noe vi ønsker oss, og evt bli enig om et lite bytte? Bare et forslag...

Ha en fin dag, håper tåa er på bedringens vei!

Shamu sa...

Så koselig å få kommentarer på den lille tingen her da. hihi...
Men ja, den ble jo søt da, og ja, jeg har også katt i hus og vet av erfaring at de alltid venter på noe godt! hehe..

duBedåre - Jeg skal snike lenge og vel i bloggen din. Du er superflink, så jeg gleder meg til å kose meg lenge hos en sånn dyktig dame. :-)