onsdag 26. august 2009

Redesignkjole “StarWars Baby Blue”

HPIM3461

Jeg fant i kjelleren en avlagt t-skjorte etter storebror, str 86 som ikke var sendt av gårde til nye hjem.
O-LYKKE, denne skulle få bli noe kult til lillesøster tenkte jeg.

Jeg er nemlig i en litt BAD fase når det gjelder jenteklær.. jeg har funnet fasinasjonen i det å sy jenteklær som stritter mot det tradisjonelle rosa, blomstrete, blondete og sukkersøte.
Jeg er også stor motstander av superhelter og svarte skumle klær til små uskyldige gutter på under skolealder.
Men, jeg er såpass sær at jeg godt kan bryte mine tabuer og bruke disse tabuklærne som er laget til gutt, ved å klippe dem opp og sy noe nytt, sukkersøtt til en jente! Regelbrudd, det liker jeg.. mohahaha…
Altså jeg leker litt med mine egne grenser og prøver å skape noe nytt.

Man finner sjelden jente klær med biler, StarWars, Spiderman osv. Og godt er vel det.
Men allikevel så lokkes det fandinelvoldske i meg frem, og jeg koser meg med saks og nål og tråd.
Hvis du har fulgt med på bloggen, så er det ikke så lenge siden jeg lagde ett sett til Alea med lastebiler på; kjole og bukse.
I tillegg til utradisjoelle lastebiler, er det svart og grått. Ingenting som faller inn under mine lidenskaper.. men resultatet ble knallmoro og klærne er superherlige på (jeg lover å ta actionbilder)!
Så hvorfor ikke bare leke videre.. *knis*

HPIM3467

Utgangspunkt:
- T-skjorte str 86
Marineblå cordkjole str. 92

HPIM3458

Fremgangsmåte:
- Klippet bort midtstykket på kjolen
- Klippet av bunnen, halsen og ermene på t-skjorten
- Klippet opp t-skjorten i sidene og skråklipte den oppover
- Sydde t-skjortedelen til en tube
- Sydde t-skjorte del på kjoledelene, rette mot rette.
- Sydde stikninger
- Fant hull på skjørtedelen og holdt på å kaste hele greiene i bosset, men en lykkestjerne reddet humøret og fikk meg til å sy på en svart bit fra t-skjorte-restene over det lappede hullet, og dermed merkelappen over. Det funket.

Resultat:
Kjole str 104

HPIM3460  HPIM3466

Lillesnuppp er strålende fornøyd, nesten like fornøyd som mamman (og pappan).
Kjolen har en fantastisk kul fasong som ikke kommer til sin rett på disse bildene.
Den sitter shiiitgodt på den lille kroppen pga den elastiske biten på midten, og den får en kul puff-effekt i overdelen.
Skjørtedelen under gjør den superfeminin og fargene matcher perfekt.
Bildene lyver som sagt litt, og den ser helt uformelig ut.
Jeg skal prøve å få tatt noen nye bilder, nemlig…

So long godt folk! :o))

14 kommentarer:

Unknown sa...

Du er så flink, den var helt super fin til småjenten. :-)

sylysten sa...

Den var bare kul;o), rett og slett;o)

Linda;o)

Heilt spesiell sa...

Hihihi for ei deilig fantejente!!Stilig å se når du leker avgårde med redesign.Me like!

Fit mum sa...

Kult og originalt!
....litt værre nå smådamene bare VIL gå i rosa da...*sukk*

Birkus sa...

Utrolig stilig.
Du er virkelig en inspirasjon for å ta vare på klær og gjøre noe nytt med de.
Må bare lære meg litt mer å sy først :-)
Alltid like spennende å gå inn på sidene dine"!

Tone sa...

Så morsomt! Og fin, ikke minst! Klarer ikke kaste noe klær heretter vettu..... bare tenker på hva det KUNNE blitt ;)

Henriettes hus sa...

Du er såååååå flink å sy :)
Alle klærne er supre !!

Villblomsten sa...

Kjempeflott !!
du er veldig flink !! :-)

Stoltzen2012 sa...

WOW!! Dødskul! :o)

Habitata sa...

Kunne ikke være mer enig med deg med den fandenivoldskheten jeg også får over meg når det gjelder jenterosa og dill og dall. Godt min lille frøken ser op til mamma på dette punktet.

Beata sa...

Min dotter hade älskat den!

Moan sa...

Jenter + Star Wars = sant!
Dritlekkert! (unnskyld språket!)

Mona

citten sa...

Hihi, denne er bare ekstremt kul!

Godt funnet på, og godt utført :)

Libe sa...

Du syr så fina saker och inspirerar mig jätte mycket ! Tack :)