tirsdag 3. februar 2009

Lue "En dæsj pepper"

HPIM2035HPIM2036
HPIM2037 HPIM2039

I helga var vi hos mormor (min altså) på snart 94 år.
Hun har kun to kanaler på TVen, TV2 og NRK1. Dvs at kveldene ble brukt til å spise sjokolade, se Grandprix og hekle på måfå og hell og lykke.

Denne luen er heklet av ullteppegarn fra Sparkjøp og kan altså kun vaskes på 30 grader ellers blir den fryktelig liten (tovet ja...) det vil vi IKKE.
Jeg har heklet med to tråder, brun og orange... og alt garnet er restegarn fra mammas garnhyller på Våland.

Jeg startet med det minste orange nøstet, og oppdaget jo fort at det ikke var ullteppegarn, for da jeg begynte på nytt nøste så var de jo ikke samme tykkelse... bombe...
Men feilen endte med å gi en kul effekt.
Hvis du ser etter så er den kraftigere i fargen oppe på hodet (pga tykkere garn).
Luen er heklet av staver, mens ribben er heklet med dobbel brun tråd i fastmasker.
Dusken er laget ved hjelp av mammas fancy smancy duskemaker.

Luen er adoptert av begge mine søte små, og ingen av dem vil gi den fra seg. Ergo har vi en unisex lue som blir brukt annenhver dag i barnehagen av henholdsvis søster og bror.
Begge krevde å bli avfotografert, siden begge "eier" den... makan altså... staheten har de fra faren.

Ingen kommentarer: