lørdag 9. februar 2008

Tunika nesten ferdig.. men trenger hjelp....

Jeg har sydd en tunika..... stoffene er nyyyydelige både av utseende og kvalitet.
Det blomstrete stoffet er utrolig mykt og deilig.
Begge stoffene har jeg fått i gave fra Jubel - snille jenta!

Problemet er at selv om jeg har fulgt mønsteret (tatt fra boken; Babycool), så er halsen blitt altfor vid.
Mulig det går om man har en blondetopp inni... men planen var jo ikke at den skulle bli sånn... den skulle bli "normal".
Jeg har fryktelig begrensede sy-kunnskaper... og sånn "førstehjelp" på ferdige klær er jeg ikke så god på.



På de to nederste bildene har jeg prøvd å nåle fast en blonde i halsen... da vil vel halsen virke litt tettere, eller?

Jeg blir utrolig glad for tips til en løsning som blir pen. :-)

Går det feks. ann å rynke den lett? Nei... jeg er rimelig blank... men vil jo kunne bruke denne da... *sukk*


1 kommentar:

madebyjulia sa...

Jeg ville tatt vekk blonden( nederste bildet) og hatt den som den var. Kjempestilig forresten:)